reklama

Chcela som byť drevorubačka

Ruku na srdce, myslíte si, že sa to na našom zadubenom Slovensku dá? Svet nám –ženám- nepraje. Skúsila som to na vlastnej koži a rada sa s vami o túto skúsenosť podelím. Rozhodla som sa splniť si svoj životný sen. Roky bežia a... Začala som vypĺňať dotazník pre budúceho možného zamestnávateľa, teda pre agentúru, ktorá by mi môj sen pomohla zrealizovať. Čo sa však nestalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (101)

Do kolónky: v akej profesii by ste sa chceli uplatniť, som s veľkou chuťou, žiarou v očiach a jazykom oblizujúcim ľavý kútik, vpísala, drevorubačka. Ešte aj ten hlúpy Word (všimli ste si? Slovo Word je v mužskom rode, čo je v tomto prípade viac ako príznačné) mi naznačil, že drevorubačka je chyba a slovo mi podčiarkol. Rýchlo som vyhodnotila situáciu a došlo mi, že sekera nebude môj pracovný nástroj a statné smreky v našom urbárnom lese budú aj naďalej rásť. Popremýšľala som, čo ešte by naplnilo moje ambície a po čase mi napadlo, ako som za mladi rada lozila po lešení, ktoré podopieralo náš dom. Budem lešenárka. Figu borovú, povedal pán Word a riadne ma tým vytočil. To fakt musím byť len pri šporáku, variť a vytierať podlahu? Skrsla vo mne nedobrá predtucha, že všetci sú proti ženám. Dokonca aj ženy sú proti ženám. Čo ak som aj ja sama proti sebe? Čo si počnem? Narýchlo som ešte prechádzala moje detské sny. Akým smerom by sa mohol uberať môj profesionálny život? Po čom heroickom odjakživa pišťalo moje dievčenské srdce? Po krátkej dvojhodinovej úvahe som sa napokon odhodlala kolónku opäť vyplniť. Opatrne, aby som pána Worda zbytočne nedráždila, písmenko po písmenku som vkladala najprv k, potom o, za ním v, hneď za tým dve o, čiže oo, tu som predýchala a odvážne pokračovala brábačka. Tuho som zavrela oči a bála sa ich otvoriť. Čo ak to ani teraz nevyjde, čo ak ma kovoobrábači medzi seba nechcú, lebo sa boja, že im polámem normy a budú musieť v práci pridať? A ja tak milujem prácu s kovom. Pomaly som otvorila jedno oko, potom druhé, robili sa mi pred nimi čudné kruhy. Ak neveríte na zázraky, tak teraz uveríte. Slovo kovoobrábačka bolo podčiarknuté. Ale to ešte nie je ten zázrak. Ten príde až teraz. Tak, ako som tie písmenká pomaly ukladala, tak pomaly z kolónky samé od seba mizli a na miesto nich sa objavilo čierne na bielom: SLIEPKA. To slovo nebolo podčiarknuté. A to je ten zázrak.

Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu