reklama

Pokoj v duši

Sobota. Do záhradky je ešte priskoro a spať sa už nechce. Slniečko ma šteklí a velí: „Vstávaj, nedrichmi. Radek sa už tmolí po kuchyni." „Viem," vravím slnku a prebaturená skladám perinu do „komínka." Dobre som sa vydala, rozdumujem a ľutujem (ale nie naozaj) manžela, ktorému už v kuchyni spieva „papiňák," a varia sa zemiaky v šupke. S dcérou sa rozhodli, že si spravíme medzivianočnoveľkonočný zemiakový šalát. Nemusím všetkému rozumieť. V našej Jednote nie a nie nájsť hrášok s mrkvou. Martina (predavačka) ma vyvedie z omylu a ukáže na zháňané ingrediencie. Keď s nimi odchádzam k pokladni, asi si poklopká po čele. Stála som tam dosť dlho na to, aby som ich našla aj bez pomoci. Ale čo už. Od predvčera som o rok staršia, tak mám právo nedovidieť. Šalát je hotový a my vyrážame: na Litmanovú, na horu Zvir.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Je tu ticho, tichučko. Zopár ľudí sa tmolí po okolí. Niektorí sa idú pomodliť do domčeka, kde údajne prebehli zjavenia, niektorí čerpajú vodu z prameňa, niektorí otŕčajú tvár zubatému slniečku. My s manželom sa usádzame do slnka, vodu si zabezpečíme na diaľkové ovládanie. Naša dcéra je výnimočne doma. Ivetka s bohoslovcom sa začnú predmodlievať ruženec. Mladá, sympatická pani Ivetka pri každom tajomstve niečo povie vlastnými slovami. To zamrazí. Pri rozjímaní o tajomstve Márie u Alžbety hovorí o čistote. Že Alžbeta, len čo zočila Máriu, vedela, o čo ide. Lebo mala čisté srdce. Keď ešte v drevenom majdane prebiehali zjavenia, Mária im počas jedného povedala, aby sa otočili. Za nimi stáli ľudia, ktorí sa modlili. Boli to veľmi zbožní ľudia. Ich tvár však bola v čase zjavenia špinavá a zjazvená. Bolo čisté ich srdce? Aké je moje srdce?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom nasledovala svätá liturgia. Vstávame a sadáme podľa príkladu znalejších. Nie a nie si osvojiť východný rítus, ktorý mi inak dáva krídla. Veža pútnického miesta si s nami robí, čo chce. Postupne tieň prechádza pútnikmi a my sa s úsmevom na tvári presúvame, raz naľavo a potom napravo. Predsa len, aj zubaté slnko je lepšie, ako tieň.

Po liturgii ešte „Korunka" a my sa rozchádzame. Topánky trochu zablatené, ale čo je zaujímavé, z ľudí žiari pokoj. Poniektorí, najmä tí zo vzdialenejších okresov (NZ, RS, KE, SV, LE, PB...), jedia v autách to, čo si doniesli. My ideme domov. Sme plní pokoja, tichej radosti a túžby. Zemiakový šalát už dávno tak veľmi nechutil.

Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu