reklama

Dráma pri grilovaní

Aj vy radi v sobotu grilujete? Keď už je všetko vypratané, vyvoňané, obriadené a treba už len tú povestnú vodku, ehm bodku za skvelým dňom? Králik (nemyslím Dávida) lepšie bude Zajko (Mirko, prepáč) alebo Zajaček (Branko, fakt ma to mrzí). Skúsim inak: Zajac (čo už tam po jednom exministrovi) a nejaké dobré kúsky bravčového mäska pokojne odpočívali v tajomstve kuchára už dva dni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (51)

Gril aj pivo naberali správnu teplotu.Manžel v objatí svojej milovanej zástery začal veliť: „Natrhejte rajčata, papriku a ňákej okurek, ty přines chleba a ty zas tohle a všichni dohromady...“ Kým deti (ne)poslušne plnili príkazy, ja som čušala ako voš pod chrastou a tvárila sa, že som kachlička, ups, to patrí inde. Sedela som na svoje plastovej stoličke a dočítavala detektívku od Agathy Christie. Už som takmer na 100 % vedela, kto bude vrahom, keď v tom mi -nič netušiacej- syn strčil do ruky kuchynský nôž a so slúchadlami na ušiach na mňa zreval: „Rež!“ Takmer som zaťala, ale pod nos mi podložil lopár a misku rajčín. Rezala som ako divá. Z mojich dlhých nechtov ostalo torzo a otvorená kniha od Agáthy bola postriekná červenou paradajkovou šťavou.O nejakú chvíľu, sa našou ulicou začala šíriť omamná vôňa grilovaného mäska. Toto je inak najhoršia časť celého procesu. Darmo by dakto vravel, že postoj chvíľa, si krásna. Slinné žľazy produkujú ostošesť, a tak raz má aj Bundáš z nás srandu, že sme zaslintaní. Bzučíme ako muchy okolo grilu, ale mohutné telo nášho ocka nám veľké nádeje neskýta. Občas trochu dymu do tváre, občas povel na otvorenie piva, viac nám strach nedovolí.Mňa sa to však netýka. Dnes vydržím. Detektívka vrcholí a aj keď mi dcéra tvrdila, že vraha neodhalím, som si takmer istá, že je to doktor Quimper, lebo je taký milý, bezúhonný, starostlivý. Tí sú najhorší. Agatha, nedobehneš ma. Mám to však ťažké, najmladší syn priamo predo mňa položil predné stehienko. Prepáč, Agatha, o chvíľu som späť. Postoj chvíľa, si krásna, teraz je ten moment. Všetci prežúvajú malé kúsky mäska, ktoré nám náš chlebodarca skromne vyčlenil z grilu.Zadné stehná, to najlepšie z králika, budú až potom, keď sa vraj trošku zasýtime. Pripomína mi to svadbu v Káne galilejskej. Aj tam najprv pili kyslé víno, až potom to dobré. Nuž čo, proti větru se chcát nedá, aj toto nás naučil ocko, poslušne chrúmkame malé kúsky, dostatočne dlho prežúvame, nie však kvôli racionálnemu stravovaniu, ale aby nám to dlhšie vydržalo. Bundáš s kŕčami v bruchu sedí pri nás a od radosti, že mu sem tam hodíme kostičku, žerie aj malé rajčiny. V tom zakvílila záchranka a za ňou hasiči. V meste bežné u nás čudo. Ako sme boli, tak sme vybehli pred bránku. Ja aj s kosťou medzi chýbajúcimi zubami. Zaujímavé, čo asi nikdy nepochopím, ale naša susedka zakaždým vie, čo sa stalo. Síce sa to nikdy nepotvrdí, ale obdivujem jej kreativitu. Agatha je pri nej len také šumítko. Poochkali sme, pozalamovali rukami a pomaly sa vraciame: ta het ku grilu. Byť v tom momente kachličkou, bolo by mi lepšie. Bundáš ležal vyvalený v tráve ako paša a medzi svojimi prednými labami mal zadné stehno. Z králika, samozrejme. Keď sa manžel k nemu priblížil, iba zavrčal. Vtedy sme pochopili, ako sa asi, chudák Bundáš, cíti, keď grilujeme a on len čaká, kedy mu čo kto od stola hodí. Zahanbení sadáme k stolu a ja vyťahujem z chladničky železnú rezervu: špekáčky.Mimochodom, bol to doktor Quimper.

Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu