reklama

202, fakt

Zvykne sa to robiť na Silvestra. Bilancovať. Odpočet kladov i mínusov, debetov i kreditov, pre i proti. Nemám rada takéto povinné jazdy. Chýba tomu napätie, moment prekvapenia, nehovoriac o absencii nehy, láskavosti.  U mňa takéto kroky dozrejú znenazdania, naoko nelogicky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Toto je môj 202. článok. Nepamätám si prvú stovku, či stopäťdesiatku, ale 202, to je iné číslo. Mám ho aj v e-mailovej adrese. Keby ste šli hore našou dedinou a nezastavili by ste sa hneď v prvej, druhej, tretej ani štvrtej krčme, ale šli by ste stále rovno za nosom a keby ste prišli až skoro úplne na koniec, teda nie až na úplny koniec, iba po poslednú zákrutu a keby ste sa štvrtý dom pred tou zákrutou pozreli vľavo, uvideli by ste náš dom a na tom dome tabuľku s číslom popisným. Euro tomu, kto prvý povie, aké je to číslo. Bianka, práve si vyhrala Euro.

Keď som začala písať na blog, zdalo sa mi že prevrátim svet naruby. Lebo ten môj bol takto prevrátený. Čakajúc na autobusovej zastávke, vrčiac s vysávačom po dome, či pri vybavovaní klientov v práci, moja myseľ bola na blogu. Myšlienky sa rojili ako splašené kone, jedna skvelejšia ako druhá. More e-mailov, kamarátov, návštev. Život sa prehupol do inej dimenzie. Zaľúbila som sa. Do seba. Našťastie, prišlo vytriezvenie. Zopár krupobití, búrok, zopár tvrdých slov, uštipačných, surových, ma vrátilo do reality. Virtuálny svet je zradný. Ako bublina. Hrá nádhernými dúhovými farbami a pri najmenšom ťuknutí bublina spľasne. Ak sú vzťahy v reálnom živote krehké, oveľa krehkejšie sú vo virtuálnom svete. Teda, ak to človek myslí poctivo a od začiatku nepodvádza.

A moja bilancia? Najkrajšie i najsmutnejšie, čo som na blogu zažila je príbeh neznámeho mladého pána, môjho čitateľa, ktorý sa mi vyžaloval, keď sa im narodilo mŕtve dieťatko a manželka prežila len tak-tak. Bola z toho na blogu riadna hrmavica, ale my ľudia sme už takí. Občas nepochopíme, občas nechceme pochopiť a občas sa nepodarí napísať tak, ako sme chceli. To je tá smutná časť príbehu. Tá veselšia je, že mi pred časom prišiel od onoho pána e-mail. Narodilo sa im zdravé bábätko a sú nesmierne šťastní. Blahoželám a teším sa s nimi.

Druhý príbeh, ktorý som zaradila do môjho bilancovania, je Igor Múdry. Priznám sa, ako autora som si ho všimla kvôli jeho krstnému menu, keďže v začiatkoch blogovania som napísala článok o našom prasiatku, Igorovi. Teda Igor, mám na mysli blogera a nie prasa, veľmi pekne kreslí. Bez mihnutia oka a bez akéhokoľvek revanšovania sa podujal nakresliť pár obrázkov do mojej knižky. Podotýkam, že kniha je určená pre kresťanské rodiny a Igor je neveriaci. Nemal s tým najmenší problém. Ako to vyjadriť? Človečina?

O zopár ľuďoch z blogu, najmä „nickoch" som napísala články, lebo ma zaujali ich životné príbehy, ich statočnosť pri ťažkom rozhodovaní, ich osudy. Príbeh jednej "Veroniky" sa dostal aj do modlitby Krížovej cesty.

Po sčítaní kladov i záporov nedokážem s určitosťou povedať, či blog má zmysel. Viem, že som za ten čas nič svetoborné nedokázala. I keď jeden zázrak sa predsa len stal. Aj vďaka zopár ľuďom z blogu, sa mi podarilo vydať knižku. Nakopli ma, drgli, poradili ako na to, a potom to už šlo samospádom. Mohli by drgnúť ešte raz.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo si však na blogu cením najviac, sú -nebojím sa použiť toto slovo- priateľstvá, ktoré som vo virtuálnom svete dostala do vienka. Od USA, cez Írsko, Česko, Ukrajinu a samozrejme Slovensko, žijú ľudia, na ktorých denne myslím a s ktorými som v kontakte. To je tá povestná čerešnička na torte, ktorá dáva všetkému zmysel.

Neviem, či tento článok spĺňa kritéria bilancovania, keďže bol písaný pre potešenie a nie pre štatistiku. Zrejme by mal obsahovať viac čísel, mien, údajov. Ale to všetko je schované medzi riadkami. Hádam ste dačo z ukrytého našli.

Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu