reklama

Nezamestnanosť – návod na riešenie

Zopár geniálnych nápadov som už mala. Od legislatívnych po úplne prozaické. Darmo, som šikovná, nech som akokoľvek skromná, na svoju šikovnosť môžem byť právom hrdá. Teraz sa mi teoreticky podarilo vyriešiť jeden veľký problém, s ktorým sa neúspešne boria všetky ponovembrové vlády. Veď uznajte, odstrániť nezamestnanosť, možno aj celosvetovú, to je prinajmenšom na Nobelovu cenu za ekonómiu. Ako na to? Je to jednoduché, asi ako zväčša geniálne nápady bývajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

Pred časom som písala článok o spamoch v poštových schránkach. Okrem finančnej odmeny od SME to iný pozitívny dopad na ľudstvo nemalo. Spamy naďalej, deň čo deň, zahlcujú našu schránku. Pred pár dňami dokonca okrem spamu, zazvonil u nás doma zvonček. Pred bránkou stál neznámy pán. Bol veľmi slušný, uhladený a silno voňal. Voňal je silné slovo.

„Dobrý deň, mladá pani," zazubil sa na mňa vybielenými zubami. Wow, aj ja chcem také, pomyslela som si závistlivo a prehltla rozžutý kus rožka.

„...brý..., hľadáte niekoho?"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Už som našiel. Vás." Tentokrát som mu videla aj stoličky.

„Nevyrušujem?"

„Ako viete"? Zamrzol. Jedna nula pre mňa.

„Viete, mladá pani, len robím taký prieskum, či nie ste ukrátená o služby, ktoré naša spoločnosť svojim zákazníkom zadarmo ponúka."

„Zadarmo?" namotával ma.

„Pravdaže zadarmo. Mám na mysli naše noviny. Či ich raz týždenne máte v schránke, aby ste si mohli vybrať z našej ponuky zliav?"

„Myslíte letáky?"

„Nie letáky, naša spoločnosť doručuje noviny, pozrite tieto" a vyberá z aktovky letáky.

„Tak dostávate?"

„Pravdaže, ale nechcela by som..." skočil mi do reči.

„Ďakujem vám za váš čas. Verím, že si z ponuky stále niečo vyberiete k vašej spokojnosti, lebo viete, mali sme aj takých pracovníkov, ktorí let...noviny nosili do zberu a..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už som ho nepočúvala, lebo práve vtedy vo mne skrsol ten geniálny nápad. 

Predstavte si, žeby za každým, kto roznáša letáky obchodných reťazcov, chodila kontrola. Povedzme 100 roznášačov letákov a 100 kontrolórov. Veď to je úžasné, koľko nových pracovných by vzniklo. Ale nebuďme trochári. Kde máme istotu, že tých 100 kontrolórov si odvedie dobre svoju prácu? Tak aj na nich by som najala kontrolórov, aby aj kontrolóri boli kontrolovaní. A možno aj kontrolóri kontrolórov. Viete si to predstaviť? Úplne dokonalý systém kontroly. Neunikla by ani myš. Zaručene všetci by mali doručené letáky o zľavách vo všetkých obchodných reťazcoch. Od prezidentskej kancelárie počnúc, po posledného bezdomovca končiac. Vlastne nie bezdomovca. Toto slovo, podobne ako nezamestnanosť, by z nášho slovníka nadobro zmizlo, lebo všetci by boli zamestnaní a každý by mal kde bývať. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nepodarilo sa mi zatiaľ vyriešiť iba jednu vec. Slovo zatiaľ som podčiarkla zámerne, lebo som naňho chcela dať dôraz. O čo ide? Neviem, ako by to celé bolo udržateľné, keď ponúkaný tovar má čoraz vyššie zľavy. Možno by pomohli štátne dotácie, len sa obávam, že by sa zas našli špekulanti, ktorí by chceli získať dotácie, ale kontrolóri by boli len fiktívni. A potom by sa to určite celé zosypalo.

Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu