reklama

Hanbíme sa za sv. Cyrila a Metoda?

Asi hej. Možno by nám viac pasovalo, keby sme ich mohli osloviť pán Cyril a pán Metod, poniektorým by možno sedelo aj oslovenie súdruhovia. Aspoň mám z udalostí ostatných dní taký dojem. Pamätám si, že voľakedy sme sa učili o slovanských bohoch Vesne, Perúnovi..., nikto s tým nemal problém. A zrazu je problém s pomenovaním osobností, ktoré Európe vdýchli život.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (109)

Keď pred časom odvolal pápež z postu jedného slovenského arcibiskupa, prekvapilo ma, koľko ľudí protestovalo. Mnohí takí, ktorí ho osobne poznali, ale väčšina tých, ktorí ani nemali predstavu o tom, čo sa vlastne stalo. Tí protestovali takpovediac zo zásady. Bola príležitosť, tak ju využili. Osobne som odvolaného pána arcibiskupa nepoznala, jeho rehoľa mi je však veľmi blízka a to nielen srdcom, ale aj geograficky. Bolelo to. Nezovrela by som však päsť proti pápežovi. Nezovrela.

Dni plynuli a kauza, ako to už býva zvykom, zapadla virtuálnym prachom. Vyvstalo však čosi nové. Naši vierozvestovia by už nemali byť svätci, iba obyčajní Cyril a Metod. Dnes som konečne zaregistrovala postoj katolíckeho kňaza (aká radosť, že som ho osobne stretla), ktorý to povedal nahlas a hlavne, oveľa lepšie, ako by som to dokázala ja. A ešte niečo, ja som vtedy na Velehrade osobne bola a poviem vám. ani zďaleka to v tom Mirovom článku nie je vystihnuté. Bolo to úplne jednoznačné, prenikavé, ako keď spakruky dáte alebo dostanete facku. (Naozaj to neviem lepšie vyjadriť.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kresťania Slovenska, kde ste? Kradnú nám našu identitu a my, kde sme? Nezahanbuje vás to ani trochu? Naozaj nie?

(Predsa, ešte niečo: naozaj ide v tomto prípade iba o kresťanov?)

Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu