reklama

Re k článku Z dlhu 9 eur Sociálnej poisťovni...

V stredu som si prečítala článok, citovaný v nadpise. Nepáčil sa mi, pretože je v ňom na môj vkus príliš veľa nepravdy a zavádzania. Autor viacmenej za nič nemôže, to zlá, zlá Sociálna poisťovňa neuveriteľným spôsobom vymáha dlh, ktorý sa z pôvodných 9 eur vyšplhal až na 136. K článku som nereagovala, zdalo sa mi, že to nemá význam. Keď som videla, ako sa vyvíja diskusia, usúdila som, že moja reakcia by bola prilievaním oleja do ohňa. Lenže:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (178)

lenže článok sa dostal do rubriky Všimli sme si a toto už nedokážem prejsť bez povšimnutia. Skúsim písať bez emócií a povznesiem sa nad „zlatotetuškovské" výrazy, ktorými sa článok hemží. Neviem, koľko utŕžim, ale považujem za čestné uviesť, že pracujem v Sociálnej poisťovni, problematiku ako tak ovládam a napriek množstvu problémov a lapsusov, ktoré v systéme máme, som presvedčená o tom, že kritizovaný článok je nepravdivý.

Je mi ľúto, že z 9 eur sa dlh takto astronomicky vyšplhal a chápem, že autor je naštvaný. Každý by bol. Neverím však, že z ničoho nič ako prvú zásielku dostal list od exekútora a že zo Sociálnej poisťovne mu iba „...poslali oznam, že im dĺžim 9 euri a že som nezaplatil. Čo na tom, že to neposlali doporučene..." V praxi to totiž prebieha inak. Ak vznikne dlh na poistnom, Sociálna poisťovňa vo veci rozhoduje. To znamená, že musí vo veci vydať rozhodnutie s poučením, že sa proti nemu možno odvolať, ktoré posiela účastníkovi konania do vlastných rúk. Zvýrazním: DO VLASTNÝCH RÚK. Nie obyčajné doručenie, ani doporučené, ktoré môže prevziať hocikto, ale do vlastných rúk. Takže bájku o tom, že autorovi poslala Sociálna poisťovňa nejaký oznam obyčajným doručením, neberiem. Že je to bájka, ktorú mu síce čitatelia a správca Všimli SME si, zhltli aj s navijakom, doložím ešte jedným podstatným argumentom. Exekútor nemôže vymáhať dlhy len tak, hala bala. Oprávnený musel predložiť exekútorovi exekučný titul, ktorým je v tomto prípade právoplatné a vykonateľné rozhodnutie. Exekútor pred začatím exekúcie musí požiadať súd, aby exekúciu povolil, a ten ju povolí vtedy, ak sú splnené všetky náležitosti. Verte, že súd by určite nepovolil exekúciu, podkladom ktorej by bol nejaký „oznam" a navyše doručený obyčajným doručením.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak má autor článku pravdu, držím mu palce v diskusii avízovanom súdnom spore. Určite spor vyhrá. Ale ak pravdu nemá?

Fakt nám stačí, keď si môžme na blogu do bezvedomia krížom krážom zanadávať?

Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu