reklama

Svätá tajina manželstva

Že ste ešte také slovné spojenie nepočuli? Nič si z toho nerobte, nie ste sami. Ja som sa ním zoznámila tiež len pred pár dňami a musím povedať, že ma to celkom vzalo. Ale poďme pekne poporiadku. Cinknutie v počítači avizovalo, že mi práve prišiel e-mail. Kuk, klik a wow:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

svadobné oznámenie. Kamarátka Stanka aj so svojím snúbencom všetkým s veľkou radosťou oznamujú, že dňa 26. septembra 2013 prijmú v pravoslávnom chráme svätú tajinu manželstva. Kde sú tie časy, keď som naše svadobné oznámenia musela ručne dokresľovať, lebo nevedeli vyrobiť obraz, ktorý sme na oznámení museli mať stoj čo stoj. A že bolo to oznámenie krásne.

Chvíľku som túto skvelú správu hltala očami, kochala sa úhľadným písmom i neprečančanou úpravou a potom mi pohľad na dlho pristál práve pri onom zvláštnom slovnom spojení. Svätá tajina manželstva. Občas sa mi stane, že ma slová zasiahnu veľmi hlboko. Možno viete, o čom píšem. Keď vás pri nejakom slove zamrazí, lebo osobitá skladačka písmen zrazu vyjadruje aj to, čo ste síce dávno vedeli, no doterajšie výrazy akosi nedokázali utrafiť tú pravú mieru. Aj tento výraz ma odzbrojil. Vždy som verila, že manželstvo nie je len spoločenský, štátom uznaný, ale aj mystický zväzok muža a ženy. Dokonca aj keď je uzavreté podľa civilného práva. Nikoho o svojej pravde nemienim presviedčať, napokon, poznám dosť ľudí, ktorí žijú spolu bez papiera, dosť takých, ktorí uzavreli manželstvo na úrade i dosť takých, ktorým to vedno, či nevedno prečo, vôbec nevyšlo a poniektorí uzavreli nové zväzky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predsa len, pre mňa sviatostné manželstvo znamená čosi viac, ako ho definuje zákon o rodine, keď stanovuje, že manželstvo je zväzkom muža a ženy. Sviatostné manželstvo má svoju tajinu, duchovný rozmer, ktorý je nenahraditeľný. Aj kamarátka Stanka so svojím snúbencom (a iste mnoho iných párov) v sobotu takéto manželstvo uzavrú.

Myslím, že tajina je ukrytá práve v týchto slovách: „Preto muž opustí svojho otca i svoju matku a prilipne k svojej manželke a budú jedným telom", čítame v druhej kapitole knihy Genezis a evanjelista Matúš v 19. kapitole dopĺňa: „A tak už nie sú dvaja, ale jedno telo. Čo teda Boh spojil, nech človek nerozlučuje."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milá Stanka, v sobotu ťa čaká veľký deň. Želám ti, aby svätá tajina manželstva, ktorú si so svojím snúbencom vyslúžite, priniesla vám i svetu veľa radosťi.

Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu