reklama

Výčitky svedomia (fejtón)

Strunová kosačka a nie iba obligátna košeľa a ponožky - to je ono, to je ono, blyslo mi spásonosne mysľou, keď som už dlhú dobu márne rozmýšľala nad tým, akým darčekom prekvapiť manžela na narodeniny, ktoré v máji slávil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Predzáhradka dlhodobo vyzerala dosť biedne, pretože obyčajnou kosou sa okolo ruží, ružbašského kameňa a ozdobných kríkov dala tráva len ťažko pekne vykosiť. Strunová kosačka poteší určite manžela a napokon aj mňa, keď sa budem dívať na pekne upravený kúsok prírody pred domom. Nápad som chcela zrealizovať hneď zahorúca. Obehla som preto všetky predajne v meste, s cieľom nakúpiť dobre a pokiaľ možno aj lacno. Moja námaha nevyšla nazmar. Predajachtivý pán podnikateľ mi doviezol kosačku až domov a ja som zas po dlhom čase mala pocit, že som pani zákazníčka. S nepredstieranou radosťou sme sa zoradili pred nášho oslávenca a s prianim z pekného to najkrajšie a z dobrého to najlepšie sme mu darovali veľkolepé prekvapenie. Akosi sa mi však nevidelo, že manžel neprejavoval nadšenie, aké si podľa mňa taký praktický a originálny darček zaslúžil. Mala som zo všetkého kdesi v žalúdku nedobrý pocit, že to asi nebolo najšťastnejšie riešenie. Zahnala som však nepekné myšlienky, keď sme naťahali predlžovacie šnúry a poďho kosiť. "Bzzzzunk," zaznelo o chvíľku a predzáhradka pomaly začínala naberať kontúry anglického trávnika. Náš pes neveriacky zaliezol do búdy, zrejme sa bál, že strunou prejdeme aj po jeho snehobielom chrbte. Na moju veľkú radosť - keď sme mali skoro polovičku plochy úspešne za sebou - sa manžel konečne začal usmievať od ucha k uchu a s plamienkom v očiach ako voľakedy, mi povedal: "Pojď si to skusit. Uvidíš, jak to samo kosí," s dôverou mi dal do rúk svoj (alebo môj?) darček.Och ty podozrievavá, čo si si to len o svojom mužovi myslela, bičovalo ma svedomie, kým pod mojimi rukami mizli neposlušné púpavy a nepekné trsy trávy. Keď som od napätia mala slinu až na brade lebo ju nebolo čím utrieť, náš oslávenec sa, ešte stále vytešený, opäť rozšafne ozval: "No vidíš jak ti to překrásně jde, super, jsi šikulka, jen tak dál. Když to dokosíš, pak to nezapomeň vyhrabat, já si zatím odskočím na jedno točený" a potľapkal ma kamarátsky poniže chrbta, keď som už zhltla návnadu i s navijákom. Nedobrý pocit v žalúdku sa obnovil, ba pridalo sa k tomu i trasenie rúk a veľká pochybnosť milujúcej manželky: "Kúpila som manželovi darček k narodeninám alebo nekúpila?!"

Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu