reklama

Silvestrovské predsavzatie (fejtón)

Obdobie novoročných predsavzatí je už dávno za nami. Som človek zásadový a pravdupovediac, len nerada mením to, čo si pri silvestrovskom štrngnutí so šampanským vytýčim ako cieľ. Lenže človek mieni a vláda (alebo možno niekto iný) mení. Ale poďme pekne po poriadku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)

Prečítala som si koncom lanského roku jednu štúdiu od renomovaného autora, ktorý objavil Ameriku, keď vydumal, že naša mladá populácia a najmä malé deti majú veľmi nízky príjem vápnika, a teda že v dospelosti im hrozí rednutie kostí, krivé chrbtice a tak podobne. Chcelo sa mi spočiatku pochybovať, lebo vo svojom okolí poznám mnoho ľudí, ktorí pili v detskom veku veľa mlieka, a predsa dnes majú krivé chrbtice, ale keďže ten autor mal tituly pred menom i za menom, uverila som. Rozhodnutie, aby som ho mohla čo najzodpovednejšie realizovať, som prijala, ako už iste tušíte, na Silvestra. Kúpim deťom denne dva litre mlieka, štyri razy do týždňa budú mať na raňajky jogurt, tvarohovú penu alebo tvarohovú natierku. Nie je nič ľahšie ako vytýčiť si plán. Dobrá vôľa všetko zdolá, dušovala som sa. Jednoducho som v prvý pracovný deň zašla do svojej predajne potravín a začala: liečba šokom. Kto pozná, čo sú to výčitky svedomia, uverí, ako mi bolo, keď som zistila, že ceny mlieka a mliečnych výrobkov sú jednoduché privysoké a že z dvoch litrov mlieka bude treba klesnúť na jeden (najlepšie každý druhý deň) a jogurt by tiež mohol stačiť iba občas. Svedomie, to je teda riadny bič na poctivého človeka. Ale aj ono sa dá našťastie oklamať. Prednedávnom som totiž čítala jednu štúdiu od renomovaného autora, ktorý mal tiež tituly pred menom i za menom a neuveríte, na čo tento človek prišiel. V pive sú vraj všetky dôležité vitamíny skupiny B, ktoré ľudský organizmus nevyhnutne potrebuje, vie zasýtiť, nahrádza príjem tekutín, no proste bomba. Dokonca som zistila, že liter najlacnejšieho piva (Gazda - 5,90,-) stojí o štyri koruny menej ako liter najlacnejšieho mlieka. Keď zoberieme do úvahy ďalšie výhody, pivo vám nevytečie z vrecúška, neskysne ak ho v ten deň nespotrebujete a fľaša je vratná... no, myslím, že netreba ďalej pokračovať. Viem, viem, sľuby sú na to, aby sa plnili, avšak čo nevidieť, bude nový Silvester, a potom si už poriadne rozvážim slová, ktoré vyslovím pri uchopení šampusky. Lebo, ako som povedala v úvode, nielen od konzumácie mlieka závisí pevnosť našej chrbtice. Alebo nemám pravdu?

Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu