reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

reklama

Bakalári

O čistote srdca

Júlia Hubeňáková - Bianka

O čistote srdca

Stalo sa v našej materskej škôlke.  Mladá pani učiteľka ukladala lienky na popoludňajší spánok. Pyžamká  voľky-nevoľky objali telíčka špuntov a tí zas voľky-nevoľky objali svoje miniatúrne lôžka.  Ťažký je život škôlkara. V škole sa spať nemusí. Tam je hej.

  • 29. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 776x
  • 11
Fazuľko

Júlia Hubeňáková - Bianka

Fazuľko

Dátum narodenia si všetci pamätáme, teda aspoň ten svoj. Poniektorí si ešte pamätáme  dátum promócie, svadby, či nebodaj rozvodu, dátumy narodenia detí, súrodencov, rodičov, priateľov... (Poniektorým, napr.  mne, sa stalo, že sme na dátum narodenia svojich blízkych zabudli.)  Dátumu narodenia však čosi dôležité predchádzalo: naše počatie. Moment počatia je z hľadiska našej existencie rovnako dôležitý, ako moment narodenia. Dnes si tento významný deň poniektorí symbolicky pripomíname.

  • 25. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 970x
  • 28
Pôjdem na péenku a basta!

Júlia Hubeňáková - Bianka

Pôjdem na péenku a basta!

V robote to už bolo nad ich sily. Dvaja chlapi maródili a trvalo to dlho. Pečenie chleba je riadna makačka. Kto neskúsil, asi to celkom nepochopí. Piatok, sviatok, nočná..., pracovné zmeny sa striedali jedna za druhou.  Už aby tí chlapi prišli, lebo od únavy popadáme všetci, vraveli si dve pekárky,  ktoré po pracovnej zmene čakala ďalšia zmena doma. Dohodli sa, že keď sa pekári z péenky vrátia, vystriedajú ich. Tak aj spravili. Neviem, ako dopadla prvá z dvojice,  poznám len príbeh druhej z nich.

  • 29. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 997x
  • 29
Kurča pečené na červenej kapuste

Júlia Hubeňáková - Bianka

Kurča pečené na červenej kapuste

Tým sa to celé začalo. Môj manžel upiekol kurča na červenej kapuste a k tomu spravil zemiakovú knedľu. Čo vám budem hovoriť, verím, že ak máte čo i len slinku predstavivosti, tak vám tečú štipky. Vlastne opačne. Verte, bola to mňamka. Osobnú váhu som pre istotu kopla hlbšie pod posteľ. Tu by sa článok mohol skončiť, ale nie, neskončí, pointa je inde. Po takom fajnovom obede sme si nedali „šlofíka",  ako by ste si možno dali vy, ale vybrali sme sa na motokros. Samozrejme, ako diváci. S takými omastenými bruchami, by sme aktívnu formu nezvládli. A že bolo na čo pozerať. Jazdili aj dvaja manželovi kolegovia z práce. No, kolegovia, také chlápätka, čo sa prehupli cez dvadsiatku. Starší Peter, tintítko. Ale to len na prvý pohľad. A o pár minút mladší Pavol, riadna chlapina. A to aj na druhý pohľad.

  • 20. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 230x
  • 2
Svätá tajina manželstva

Júlia Hubeňáková - Bianka

Svätá tajina manželstva

Že ste ešte také slovné spojenie nepočuli? Nič si z toho nerobte, nie ste sami. Ja som sa ním zoznámila tiež len pred pár dňami a musím povedať, že ma to celkom vzalo. Ale poďme pekne poporiadku. Cinknutie v počítači avizovalo, že mi práve prišiel e-mail. Kuk, klik a wow:

  • 25. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 461x
  • 17
reklama
Ako dobre, že existuje Pošta pre teba

Júlia Hubeňáková - Bianka

Ako dobre, že existuje Pošta pre teba

Brali sa takí mladučkí. Hneď po strednej. Bola to láska ako trám, tak načo otáľať. A k tomu tie možnosti. Doma bolo práce pomenej a v cudzine to neuveriteľne sypalo. Chceli si postaviť dom, v paneláku sa im nepáčilo a bývať s rodičmi? To sa dnes nenosí. Zarobia si, ba aj rodičia pomôžu, veď sú ešte mladí. On odišiel pracovať do Belgicka, ona do Rakúska. Mali kvalifikovanú prácu a z prvých výplat, ktoré doniesli na Slovensko, boli unesení. Všetko šlo ako po masle.

  • 12. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 787x
  • 23
Fazuľka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Fazuľka

V umení sa veľmi nevyznám, ale toľko viem, že som v rukách držala nádherný obrázok. Bola na ňom fazuľka. Poviete si, čo už môže byť na takom obrázku nádherné? Veruže bolo. Jeho majiteľka mi ho dovolila podržať len krátko, taký bol pre ňu cenný. Aj som ju poprosila, nech sa s fazuľkou popýšime na blogu, no neuspela som. Že také vzácne obrazy nemožno len tak zverejňovať, povedala. Že je to niečo ako rodinné striebro.

  • 25. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 994x
  • 17
Videla som čisté srdce

Júlia Hubeňáková - Bianka

Videla som čisté srdce

Včera sme boli na plese. Síce nie v Opere, ale verte, bolo úžasne. Na drobučkom fliačiku zeme, v starom kultúrnom dome, v dedinke Forbasy, ktorá má necelých 400 obyvateľov, čo je asi toľko, ako horná časť našej dediny, kde bývame. Ples to bol výnimočný, lebo róby by mohli dámam závidieť aj onakvejšie celebrity. Väčšina prítomných bola totiž nastrojená v krojoch.

  • 3. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 450x
  • 11
Až mi ich bolo ľúto :-)

Júlia Hubeňáková - Bianka

Až mi ich bolo ľúto :-)

Milujem štátne sviatky. Najmä, keď sa vydaria v pracovný deň a keď sa vydarí aj počasie. Dnes sa vydarilo oboje, štátny sviatok i pekné počasie. My sme, ako inak, oslavovali prácou.

  • 29. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 351x
  • 31
Tragédia na slovenský spôsob

Júlia Hubeňáková - Bianka

Tragédia na slovenský spôsob

Príbeh, ktorý vám vyrozprávam je reálny a nie ojedinelý. Osoby a obsadenie: Lekár prevádzkujúci neštátne zdravotnícke zariadenie - odbornú ambulanciu, zdravotná sestra s vyše 30 ročnou praxou.

  • 19. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 311x
  • 28
reklama
BOZP, PO a manželská láska

Júlia Hubeňáková - Bianka

BOZP, PO a manželská láska

Krkolomný názov, uznávam. Keď si však na článok kliknete a dočítate do samého konca, verím, že mi dáte za pravdu a pochopíte, že lepší sa vymyslieť nedal.

  • 16. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 919x
  • 48
Keď sa na nič nezmôžete

Júlia Hubeňáková - Bianka

Keď sa na nič nezmôžete

Odkedy spája Novú a Starú Ľubovňu chodník, rada chodím po práci domov pešo. Štyri kilometre svižnej chôdze považujem za veľmi prospešné. Okrem toho, že dám zabrať telu, vyvetrám si hlavu, občas sa pomodlím, usporiadam myšlienky, ... Aj keď je pravda, že dosť často ani štyri kilometre na usporiadanie myšlienok nestačia; vtedy treba zatiahnuť hlbšie. Na celom rituáli ma teší jedna vec, darí sa mi skracovať čas, za ktorý vzdialenosť medzi mojím pracoviskom a našim domom prekonám. Aby som bola presná, z pôvodných 47 minút som to stiahla na 41. To však len vtedy, keď ma nikto po ceste nezdrží, nejazdí veľa áut a ja občas pobehnem. Včera sa mi však do cesty pritmolilo malé chlápätko a ja, okrem porušenia časového limitu, som zažila hrôzu.

  • 8. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 934x
  • 4
Pošli 20 krát list...pre chlapca, ktorý neexistuje

Júlia Hubeňáková - Bianka

Pošli 20 krát list...pre chlapca, ktorý neexistuje

Už ma len tak ľahko niečo neprekvapí. No dnes sa stalo. Bol nám do práce doručený list z dôveryhodnej inštitúcie. Obsah listu však na mňa dôveryhodne vôbec nepôsobil. Predkladám ho pre istotu v plnom znení. Verte, stojí to za prečítanie.

  • 23. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 211x
  • 24
Keď sa zastaví čas

Júlia Hubeňáková - Bianka

Keď sa zastaví čas

Viselo to vo vzduchu. Aj keď som si vravela, že nie, bolo to tam. Také biblické znamenie čias. Keď som ich navštívila vlani,  bolo to krásne. Síce dosiahnuté s útrapami, ale o to vzácnejšie. Bratislavská ulica, pre vidiečanov zašitá ako rébus v ohromnom virvare domov, ulíc, žeriavov. Keď sme to už už vzdávali, zakaždým nás v telefóne povzbudzovali, raz ona, raz on. Len príďte, nevzdávajte to, nie ste ďaleko, zabočte doľava, doprava, potom kúsok rovno, potom budú vysoké žeriavy a tam, tam bývame. Krúžili sme vôkol, no nie a nie trafiť. Až sa to napokon podarilo.

  • 6. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 146x
  • 8
Pokoj a bratská láska...

Júlia Hubeňáková - Bianka

Pokoj a bratská láska...

Že vraj na Nový rok o slepačí krok a na Tri krále o krok dále.  Zatiaľ nevydalo. O pol siedmej ráno sliepňam cez okno a čo nevidím: nič. Tma ako v rohu. Metelica zvádza zúrivý boj o náš chotár a:  vyhráva.  Perina ma láka, aby sme sa ešte aspoň na hodinku objali, ale odolám. Dobre som spravila.

  • 14. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 039x
  • 41
reklama
Zlodejka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Zlodejka

Kníhkupectvá bývajú v priebehu roka zväčša poloprázdne, ba až prázdne. Zákazníci sa tmolia po jednom, dvoch, berú do rúk knihu za knihou, po chvíli ich vkladajú naspäť a vychádzajú von. Občas sa stane, že si aj niekto niečo kúpi. Vtedy zvonček na dverách kníhkupectva cinkne radostnejšie, rozveselí sa. No pred Vianocami je v predajni rušno. Ľudia vchádzajú a vychádzajú nepretržite, je tu premávka ako na diaľnici.

  • 15. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 139x
  • 16
Julia

Júlia Hubeňáková - Bianka

Julia

Nebude to o mne. S tou, o  ktorej píšem, nás spája zrejme  iba meno.  Delí nás more kilometrov, rokov, ale najmä kíl. Navyše, ona o mne ani netuší. Pokým ja som v pätnástich vyhrala Puškinov pamätník s básňu Ja pamjatnik sebe vozdvig nerukotvornyj, ona dosiahla oveľa vyššie, ba priam najvyššie, ako sa len vo svete modelingu dá.

  • 10. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 329x
  • 43
Ako učiteľka som vydržala dva týždne!

Júlia Hubeňáková - Bianka

Ako učiteľka som vydržala dva týždne!

A potom? Skončila mi prax. Väčšinu praktikantiek a špeciálne praktikantov sme mali na strednej rady či radi. No praktikantky sme mali radi a špeciálne praktikantov sme mali špeciálne rady. Nech je medzi nami jasno: teraz som si prax vyskúšala spoza katedry.

  • 29. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 669x
  • 11
Keď zavonia človečina

Júlia Hubeňáková - Bianka

Keď zavonia človečina

Časť tohtoročnej dovolenky sme strávili, čo by kameňom dohodil, v Nízkych Tatrách. Poviem vám, sú nádherné. Zvládli sme hrebeňovku na Chopok, kde sme si takmer potykali s kamzíkmi. Oni suverénni a my s bázňou, takmer po špičkách, sme prechádzali okolo nich. Hltali sme krásu dolín, kosodreviny, čučoriedok... Neviem, či to patrí k Tatrám, ale pokorila som aj bobovú dráhu, tesne v závese za manželom a bez kvílenia. Jeden deň sme si vyhradili na jaskyne.

  • 20. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 677x
  • 5
Takmer obyčajná sobota

Júlia Hubeňáková - Bianka

Takmer obyčajná sobota

To by platilo, keby bola normálna teplota a boli sme doma iba my s manželom Ale, čuduj sa svete, zišli sme sa doma všetci. A navyše tá páľava. Pokým som vyvesila prvú bielizeň a dala prať ďalšiu, teplomer sa div nezbesnel. Potiaľ by to bolo v poriadku, ibaže nás ešte čakala Roveň, kde sme síce včera vybrali 12 vriec zemiakov, ale dnes nás čakala prekopávka.

  • 27. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 553x
  • 11
reklama
SkryťZatvoriť reklamu