reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

reklama

Evanjelium podľa...

400 sviečok

Júlia Hubeňáková - Bianka

400 sviečok

Mala by dnes narodeniny. Žofia Bosniaková.

  • 2. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 48
Bol som hladný a dali ste mi jesť

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bol som hladný a dali ste mi jesť

Rada sa zaoberám Písmom. Možno ste to už niektorí zaregistrovali. Možno ste sa niektorí blahosklonne pousmiali. Takých tu už bolo. Filozofov, snilkov, naivných hupáčikov... Ako to asi Ježiš myslel, keď povedal: „Lebo som bol hladný a dali ste mi jesť; bol som smädný a dali ste mi piť; bol som pocestný a pritúlili ste ma; bol som nahý a priodeli ste ma; bol som chorý a navštívili ste ma; bol som vo väzení a prišli ste ku mne." Vtedy mu spravodliví povedia: "Pane, a kedy sme ťa videli hladného a nakŕmili sme ťa, alebo smädného a dali sme ti piť?

  • 28. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 40
Duchovný most

Júlia Hubeňáková - Bianka

Duchovný most

Sobota ráno. Bez okuliarov zaostrujem na mobil. Do budíčka chýba ešte hodina a pol. Som už vyspatá. Eva na vedľajšej posteli spokojne odfukuje. Spod periny jej trčí zelené pyžamo. V duchu preberám včerajšie hlasovania. Keď to takto pôjde ďalej, domov prídem s bicepsom. Usmievam sa pri pri tejto predstave. Dnes budem hlasovať ľavačkou. Pučím sa pod perinou.

  • 15. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 661x
  • 33
(Ne)predpokladať zlý úmysel

Júlia Hubeňáková - Bianka

(Ne)predpokladať zlý úmysel

Mám v ostatnom čase takú hlúpu skúsenosť. Možno to tak bolo aj predtým, ale zrejme to moje senzory až tak citlivo nevnímali. O čo ide? Akoby „zo zákona“ sa u „protivníka“ predpokladá zlý úmysel. (Prepáčte nadmieru úvodzoviek a zátvoriek, ale akosi sa bez nich neviem vyjadriť).

  • 2. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 119
Smrť na dennom poriadku

Júlia Hubeňáková - Bianka

Smrť na dennom poriadku

Uhýbame pred tou myšlienkou. Carpe diem, platí aj dnes. Prehlušiť neodbytné myšlienky, prehlušiť ticho. Darí sa. Istý čas. Potom to beztak príde. U niekoho ticho a nenápadne, u niekoho v zlomku, u niekoho to trvá roky. Smrť. Hádam jediná realita, s ktorou nevieme vybabrať. Aká bude? Zamýšľali ste sa niekedy nad tým? Alebo tieto myšlienky zaháňate ako neaktuálne, ako myšlienky typu: mňa sa to zatiaľ netýka? Sú miesta na svete, kam sa chodí umierať. Jedno také som navštívila. Vlastne to ani nebola návšteva. Iba sme po ceste boli zobrať jednu dobrovoľníčku, ktorá tam strávila týždeň pri opatrovaní umierajúcich.

  • 2. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 48
reklama
Riešenie: abort

Júlia Hubeňáková - Bianka

Riešenie: abort

Africké dievča študujúce v jednej európskej krajine. Pre jej širšiu rodinu to je životný úspech – majú niekoho, kto bude vzdelaný a určite raz aj bohatší ako oni. Obetujú veľa, aby to jedna z nich dotiahla kamsi ďalej a snáď potom, niekedy, pomôže ona ostatným.

  • 2. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 117
O kríži trochu inak

Júlia Hubeňáková - Bianka

O kríži trochu inak

V jednej farnosti sa ľudia modlili krížovú cestu. Je to rozjímavá modlitba, ktorá sa skladá zo štrnástich, na seba nadväzujúcich častí. Začína odsúdením Ježiša a končí jeho umučením a pochovaním. V jej závere už cítiť krásu Veľkonočného rána. Vráťme sa však na začiatok. V jednej farnosti sa ľudia modlili krížovú cestu. Modlili sa ju trochu zvláštne, neobvykle.

  • 24. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 52
Božia logika

Júlia Hubeňáková - Bianka

Božia logika

Je veľa miest v Biblii, ktoré sa, ak sa nad textom poriadne zamyslíte, zdajú byť prinajmenšom čudné, nelogické. Napríklad povolanie Mojžiša. Nájdite si, koľko mal rokov, keď ho ho Boh povolal, aby vyjednával s faraónom. Osemdesiat. Neviem, či ste to vedeli. Človek by takto neuvažoval. Vodca by mal byť silný, cieľavedomý, trénovaný, s praxou a bezúhonný. Čistý výpis z registra trestov, či negatívne lustračné osvedčenie sú zárukou, že náš vyvolený je ten správny. Taký Mojžiš zabil Egypťana. Nelogické, že si ho Boh povolal.

  • 9. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 182
S Bohom, Martin

Júlia Hubeňáková - Bianka

S Bohom, Martin

Stretli sme sa za takých zvláštnych okolností. My, ženy, na také stretnutia nezabúdame. Ty si si ma vtedy nevšimol, ale bolo to prirodzené.

  • 27. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 82
Nežná a páter Javorský

Júlia Hubeňáková - Bianka

Nežná a páter Javorský

Mala som tú česť spoznať ho hneď po strednej. Drobučký salezián so snehobielymi vlasmi. Chodieval k nám tajne, pod rúškom noci. Na starom rozheganom trabante, ktorý keby vedel rozprávať, vymaľoval by neuveriteľné príbehy, čo spolu s páterkom zažili. Smeli sme ho volať, ujo Štefan.

  • 17. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 33
reklama
Spovedné tajomstvo

Júlia Hubeňáková - Bianka

Spovedné tajomstvo

Vždy som si myslela, že každý vie, o čo ide. Veriaci či neveriaci, aktívny, či pasívny kresťan. Bolo rešpektované za čias totality a je rešpektované i v liberálnych spoločnostiach. Z histórie sú známe prípady, keď sa pre spovedné tajomstvo zomieralo, pretože ktosi sa chcel dozvedieť čosi, na čo nemal právo.

  • 16. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 263
Život na kolesách

Júlia Hubeňáková - Bianka

Život na kolesách

Sú články, ktoré len tak vytrasiem z rukáva. Sú články, nad ktorými hĺbam, ukladám písmenká po jednom. Každé je dôležité, ani jedno nesmie chýbať, či byť navyše. Sú články, ktoré sa derú na svetlo až z úplného dna mojej duše. Tie sú najťažšie. V tých nemám sama jasno, len čosi tuším a objavujem. Aj tento -hoci sa to nezdá- je z kategórie tých ťažších. Poznáte to, keď je gunča v hrdle.

  • 15. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 20
Potrebuje Boh modlitbu?

Júlia Hubeňáková - Bianka

Potrebuje Boh modlitbu?

Potrebuje alebo nie? Podľa mňa nie, a predsa nás na ňu vyzýva. Neustále sa modlite, napomína nás v Písme. Bez prestania sa modlite, pri všetkom vzdávajte chvály, lebo to je Božia vôľa...,vraví Pavol v 1. liste Solúnčanom. Túto stať z Písma som viac menej preskakovala. Veď ako by sa to dalo: neustále sa modliť. Čas plynie a ja –zdá sa- dozrievam. Prichádzam na čosi uchopiteľné. Ešte to iba tlie a vyjadrenie bude kostrbaté.

  • 29. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 130x
  • 107
Ak nebudete ako deti, nevojdete

Júlia Hubeňáková - Bianka

Ak nebudete ako deti, nevojdete

Notoricky známa veta z evanjelia. Zdalo by sa, že niet o čom rozmýšľať, že je to jasné ako facka. Možno niekomu áno, mne to dlho jasné nebolo. Často som som si nad tým lámala palicu. Ako je to vlastne myslené – byť ako dieťa. Máme byť infantilní, naivní, máme plakať pre každú hlúposť, trucovať, máme si vydupávať svoje priania za každú cenu, máme sa jeden s druhým zištne kamarátiť...? Veď presne také dokážu byť deti. Skúšala som si osvojiť aspoň kúsok Božej logiky a stále som nerozumela, akí to vlastne máme byť.

  • 29. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 107
"Už je TO tady, už..."

Júlia Hubeňáková - Bianka

"Už je TO tady, už..."

Tak. Už sa to stalo. Pred pár minútami. Ešte cítim vôňu kadidla. Pred chvilinkou sme sa vrátili z obradov. Pre niekoho nezmyselných, pre niekoho existenčných. Mala som tú česť dnes čítať druhé čítanie. Ako Abrahám bol odhodlaný obetovať svojho jediného syna Izáka. Skončilo sa to happyendom. Ale nie takým ako v amerických filmoch. Abrahám si svojou absolútnou dôverou v Boha získal Jeho dôveru. Uchopím to vôbec niekdy? JEŽIŠ ŽIJE! A L E L U J A !

  • 7. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 34
reklama
VI. zastavenie – Veronika

Júlia Hubeňáková - Bianka

VI. zastavenie – Veronika

Čo by sme poniektorí dali za to, aby sme aj my vlastnili podobnú relikviu, akú dostala Veronika, keď podala Ježišovi na Krížovej ceste ručník na utretie tváre a on jej ho vrátil aj so svojím portrétom? Nie iba nejaký obrázok z púte, kde je akože na plátne zobrazená Ježišova tvár. Nehovorím o gýčoch ale o skutočnom obraze Ježišovej tváre, ktorú by nám dal za prejavenie skutku milosrdenstva. Že sa to už nedá, že to mohla urobiť len Veronika? Hlúposť. Mohol to predsa urobiť ktokoľvek zo sprievodu. A môže to urobiť ktokoľvek z nás aj v tomto čase.

  • 2. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 49
Priveľa neporiadku v nás i okolo nás

Júlia Hubeňáková - Bianka

Priveľa neporiadku v nás i okolo nás

Tak veľa vecí okolo nás štve. Najradšej by sme porobili poriadky s každým a so všetkým. Teda pardon, skoro s každým, lebo so sebou samým sa nám akosi nedarí.

  • 1. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 85
Bláznovstvo kríža

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bláznovstvo kríža

Semináre pátra Eliasa Vellu, františkána z Malty, sú vždy veľkým zážitkom. Je to skromný a múdry kňaz s jemným humorom. Sväté Písmo vysvetľuje v súvislostiach, veľmi originálnym a objavným spôsobom. Na jeho výklad sa tešia nie len laici, ale aj kňazi, ktorí vravia, že je pre nich veľkým obohatením počúvať pátra Vellu. Bola som na troch jeho seminároch, prednášky mám nahraté, aby som časom na ne nezabudla. Je zaujímavé, že ja si z takýchto podujatí zapamätám najlepšie to, čo sa udeje mimo oficiálneho programu, kdesi medzi riadkami, v srdci.

  • 21. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 157
reklama
SkryťZatvoriť reklamu