reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Júlia Hubeňáková - Bianka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bloger 
  • Počet článkov:  352
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Radkova manželka a mama Miša, Veroniky a Raďa. Zoznam autorových rubrík:  Rodinné striebroBakaláriFejtónyPokrútené paragrafyMoje bá-sničkyPolitika a jaReportMoje povedačkyEvanjelium podľa...FotofejtónSúkromnéNezaradené

reklama

Súkromné

Bratovražedný boj

Júlia Hubeňáková - Bianka

Bratovražedný boj

Mnohí viete a poniektorí sa po prečítaní tohto článku dozviete, že my, Hubeňákovci, sme česko - slovenská rodina. Manžel je Moravák a ja som Slovenka. Preto výraz „bratovražedný boj" nevieme stráviť, ani keby bol myslený neviem ako dobre. V oboch štátoch je zaiste x-tisíc rodín, kde jeden z manželov je Čech a druhý Slovák.

  • 17. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 844x
  • 13
Končím s blogom!

Júlia Hubeňáková - Bianka

Končím s blogom!

A myslím to vážne. Stačilo. Vyrábať si virtuálnych priateľov i nepriateľov, načo je to dobré? Budiť sa v noci zo sna a rozmýšľať, či sa fakt mám dať vyšetriť u psychiatra, ako mi to večer v diskusii vrelo odporúčal jeden známy nick. Teda nick nie je môj známy, on je iba známy nick, ktorý možno vôbec neexistuje. Teda existuje, ale ktohovie, kto to je. Vráťme sa k meritu, lebo som sa akosi zamotala. Napokon zabudnem, čo som to vlastne chcela povedať. Aha.

  • 31. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 952x
  • 24
Ked še dari, tak še dari...

Júlia Hubeňáková - Bianka

Ked še dari, tak še dari...

Moja tretia knižočka uzrela svetlo sveta. Tentokrát je to zbierka deviatich modlitieb tzv. krížovej cesty. Je to dielko, ktoré sa podarilo vydať aj za výdatnej pomoci zhora, menovite blahoslavenej sestry Zdenky (Zdenka, dík:-) Kniha má rozmer A5 a pri troche nadhľadu má sto strán. Jej vydanie odobrili aj cirkevné autority: Nihil obstat dal cirkevný cenzor, pán Alojz Frankovský a Imprimátur pán biskup František Tondra. A nemyslíte si, kniha má aj ekumenický rozmer. Na zadnej  strane obálky je nádherná báseň Daniela Pastirčáka, ktorému tiež ďakujem, že mi dal na to zvolenie.

  • 28. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 474x
  • 42
Moje druhé „štvrté dieťa“

Júlia Hubeňáková - Bianka

Moje druhé „štvrté dieťa“

Spočiatku ani nebolo veľmi plánované. Ale čo už, keď prišlo. Keď tá myšlienka vo mne dozrela, začala som sa naň veľmi tešiť. Leží v spálni. Moja druhá kniha. Kým prvá sa narodila úplne poľahky, až som neveriacky krútila hlavou, tentokrát to bolo riadne ťažké. Ojojoj, a ešte aké. Ponajprv bolo treba dať všetko dohromady, zozbierať, poukladať. Potom osloviť cenzora. Už len pri vyslovení tohto slova sa mi podlamovali kolená. Keď mi ho na synode (ktorej som členkou za laikov) náš pán farár ukázal, asi som sa aj zmenšila. Laik napísal modlitby, ktoré sú primárne určené kňazom. Trúfalosť? Pane Bože, daj, nech ma hneď nezruší. Nezrušil. Vypočul, prečítal, podebatoval a napokon vydal kladný cenzorský posudok. S tým som sa vybrala za biskupom a stal sa ďalší malý zázrak, udelil mi Imprimatur. Pomocný biskup mi dokonca napísal úvodné slovo. Wow! Potom to ešte Hermana ohrabala od chybičiek a trápenie pokračovalo u vydavateľa. Kvôli finančným problémom to bolo ťažké. Deň D však predsa len nastal a knižka s názvom Eucharistia, počúvam..., uzrela svetlo sveta. Obsahuje 77 modlitieb - adorácií, ktoré s malými výnimkami pokrývajú štvrtky cirkevného roka. Želám ti šťastný let, dieťatko.

  • 22. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 603x
  • 89
202, fakt

Júlia Hubeňáková - Bianka

202, fakt

Zvykne sa to robiť na Silvestra. Bilancovať. Odpočet kladov i mínusov, debetov i kreditov, pre i proti. Nemám rada takéto povinné jazdy. Chýba tomu napätie, moment prekvapenia, nehovoriac o absencii nehy, láskavosti.  U mňa takéto kroky dozrejú znenazdania, naoko nelogicky.

  • 24. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 381x
  • 25
reklama
Nech žije 8. máj

Júlia Hubeňáková - Bianka

Nech žije 8. máj

Väčšina z nás je dnes doma. Nikam sa nenáhlime. Postele sú ešte neustlané, káva zatiaľ rozvoniava iba v myšlienkach. Slnko sa zľutovalo a spravilo si siestu za obláčikom, aby mohlo o chvíľu ešte zvedavejšie nakuknúť. Rozmýšľam. A je mi clivo. Je 8. máj. Kto si ešte spomenie?

  • 8. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 575x
  • 32
Deň počatého dieťaťa

Júlia Hubeňáková - Bianka

Deň počatého dieťaťa

Život človeka je poprepletaný dátumami. Asi ako vrkoč. Poďme ten vrkoč spolu trochu porozplietať. Ako to pri vrkočoch býva, sú zväčša spletené z troch tenších zväzkov. Pri rozpletaní musíme  začať z opačného konca.

  • 25. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 877x
  • 191
Ahoj, Veruš,

Júlia Hubeňáková - Bianka

Ahoj, Veruš,

viem, mnohí „ múdri“ tohto sveta by povedali, že točím hlúposti, že je to infantilné (fakt tomu slovu nerozumiem) ale napriek všetkému a napriek všetkým, Ti chceme (ocko, Miško, Raďo a ja) na mojom súkromnom  blogu zablahoželať. Pusu, štrng, knižku s fialovým tešidlom si už dostala. Na rade je čosi iné: zvláštne, čo sa hovorí iba občas Je práve polnoc. Síce pred dvadsiatimi rokmi, ale tma je presne taká ako dnes. Komunisti ešte netušili, že strihajú meter. V posteli je vlhko, a to je mierny výraz. Ocko nebol schopný vymeniť si pyžamo za mikinu a rifle, tak sa triasol. Ja (vlastne my dve) sme to zvládli. S pripravenou taškou a ukľudňujúcim vplyvom na naše veľké modré pyžamo, sme si to bez medzipristáti namierili priamo na pôrodný sál. „Meno otca?“ pýta sa sestrička. „Radomír, au.“ „Meno vašich a manželových rodičov...? „Au, au, au,“ odpovedám zdvorilo. „Dovolíte, pozriem sa na to,“ mudruje sestrička a odkladá papiere na neskôr. „Ups, má čierne vlasy.“ „Prepáčte, pani doktorka, nechcela som vás budiť,“ snažím sa zachovať dekórum. Sponad masky sa na mňa škeria sťaby japonské ospalé oči. „Máte dievčatko,“ vravia japonské oči. Hodiny oproti ukazujú 0:33. „Už? „ Nechápem.

  • 10. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 977x
Moja knižka

Júlia Hubeňáková - Bianka

Moja knižka

Zoznam kníhkupectiev Litera, v ktorých by ste si mohli Veľký príbeh o veľkých veciach zadovážiť: Bardejov Radničné námestie 49 Bratislava Račianska 43 Košice Kováčská 48 Nitra Podzámska 18 Prešov Slovenská ulica 82 Senica Námestie Oslobodenia 3 Trebišov Námestie M.R. Štefánika 1632, mestská tržnica Trenčín Ul. Palackého 85 Ak je pre vás sieť týchto predajní nedostupná, dá sa objednať na tejto adrese: knihy@vmv.sk Bola by som rada, keby ste mi -ak si ju prečítate- dali vedieť, že či sa vám páčila.

  • 15. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 254x
  • 8
Štvrté dieťa

Júlia Hubeňáková - Bianka

Štvrté dieťa

Stalo sa. Vo štvrtok som ho smela pohladiť nielen očami ale dotknúť sa ho a privoňať. Je síce iba také pidi, dĺžka dvadsať centimetrov, o váhe sa ani nebudem zmieňovať. Ale je krásne, fakticky.

  • 15. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 401x
  • 49
reklama
Pupky sveta

Júlia Hubeňáková - Bianka

Pupky sveta

Je mi smutno a nebude to len mrcha počasím. Temná Ničota pohlcuje všetko, kam dovidím. Slovník pohoničov sa stáva štandardom v najvychytenejšom klube. Tak veľmi som sa tešila, keď som prišla na blog. Myslela som, že pretvorím svet. Taký malý pupok sveta. Nepretvorila som ani len seba, tak akoby som chcela pretvoriť svet.

  • 2. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 123x
  • 53
Milovaným

Júlia Hubeňáková - Bianka

Milovaným

Anjel im povedal: Nebojte sa. Zvestujem vám veľkú radosť, ktorá bude patriť všetkým ľuďom: Dnes sa vám v Dávidovom meste narodil Spasiteľ Kristus Pán. A toto vám bude znamením: Nájdete dieťatko zavinuté do plienok a uložené v jasliach. A hneď sa k anjelovi pripojilo množstvo nebeských zástupov, zvelebovali Boha a hovorili: Sláva Bohu na výsostiach a na zemi pokoj ľuďom dobrej vôle. Druhá kapitola z Evanjelia sv. Lukáša.

  • 24. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 660x
  • 26
Kto nebol, môže ľutovať

Júlia Hubeňáková - Bianka

Kto nebol, môže ľutovať

Včera, 20. októbra, bolo u nás mimoriadne veselo. Keď vám poviem, že nás ku koncu boleli bránice od smiechu, tak nepreháňam. Stretla sa u nás silná zostava blogeriek: Hermana, Lenka Nalevanková a Ľudka Onuferová. Dievčatá, ďakujem za návštevu.

  • 21. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 690x
  • 12
Ťarbavá

Júlia Hubeňáková - Bianka

Ťarbavá

Kvári ma jeden problém. A už pekne dlho. Neviem, či je chyba vo mne, alebo v okolí. Isté je len jedno. Čosi nefunguje a ja neviem prečo. Možno s vašou pomocou na to prídem.

  • 12. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 693x
  • 34
Príďte sa k nám pozrieť

Júlia Hubeňáková - Bianka

Príďte sa k nám pozrieť

V nedeľu 14. októbra, popoludní o 14,30, bude u nás -v Novej Ľubovni- v kostole organový koncert. Ak by ste si ho chceli vypočuť, príďte. Organ je po generálnej oprave, tak hádam jeho zvuk bude bezchybný a Bachova Toccata a iné skladby, zaznejú v plnej nádhere.

  • 12. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 477x
  • 18
reklama
Má život zmysel?

Júlia Hubeňáková - Bianka

Má život zmysel?

Nedá mi to. Neustále nad tým rozmýšľam. Čo má vlastne zmysel? Má vôbec niečo zmysel?

  • 6. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 077x
  • 83
Skoro dEdovi

Júlia Hubeňáková - Bianka

Skoro dEdovi

Blahoželanie

  • 18. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 550x
  • 9
Vincujem vom na to Boze narodzeňe...

Júlia Hubeňáková - Bianka

Vincujem vom na to Boze narodzeňe...

Milí blogeri, blogerky, blogerčatá, milí diskutujúci a čitatelia z celého sveta. Je úžasné, že jedným kliknutím si môžme povinšovať. Prajem všetkým požehnané vianočné sviatky, pokoj v srdci a rodinnú pohodu. V nastávajúcom roku pevné zdravie, zaujímavú prácu, skvelé nápady a dobré medziľudské vzťahy. Blogerom vydarené články, k nim ešte lepšie diskusie, vysokú čítanosť a všetkým nám radosť z čítania. Aby sme brali najmä seba menej vážne, udalosti s nadhľadom a vedeli rozdávať úsmev, ponúkam vám jednu NEOBYČAJNÚ VIANOČNÚ KOLEDU:

  • 21. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 537x
  • 31
Drahá Dagmar,

Júlia Hubeňáková - Bianka

Drahá Dagmar,

moja milovaná blogerka. Ako to všetko rýchlo uteká. Povedala by som, že zo dňa na deň rýchlejšie. Iba prednedávnom som čítala Tvoje skvelé články a teraz Ti zapaľujem sviečku. Síce na hrobe mojich rodičov, ale jedna je pre Teba. Od začiatku si bola moja VIP. Poľudšťovala si blog, učila si nás múdrosti srdca a jednoduchému pohľadu na život. Bolo to pre mňa "vzrúšo" čítať Tvoje životné príbehy, najmä tie z druhej svetovej. Delilo nás 400 kilometrov, ale akosi to neprekážalo. Teraz nás delí ešte viac, nie kilometre ale svety. A predsa si stále pri mne. Rada na Teba spomínam, v tieto dni akosi intenzívnejšie. Nech Ti je dobre, tam kde si.

  • 4. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 773x
  • 7
Blogostretko – mini

Júlia Hubeňáková - Bianka

Blogostretko – mini

Dnes bolo u nás pekne upratané. Mimoriadne, uprostred týždňa. Dokonca sme rozmotali na podlahu koberec, ktorý bol celé leto zrolovaný pod radiátorom. Darmo je, návštevu si treba uctiť.

  • 20. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 609x
  • 12
reklama
SkryťZatvoriť reklamu